آکادمی گوگوش کپی ناموفق آمریکن ایدل

این روزها بحث این شوی تلویزیونی در بین خانواده های ایرانی قوت گرفته است. آکادمی را میشه گفت نخستین شوی خوانندگی دانست. آکادمی یک برنامه ای است که به ظاهر و دقیق از روی برنامه پردطرفدار آمریکن آیدل کپی شده است.

در american idol  که این برنامه در سال ۲۰۰۲ توسط شبکه ی FOX با مدیریت Simon Cowel شروع به پخش کرد.که این برنامه هنوزم ادامه داره که امسال فصل جدیدش دارد پخش می شود.در هر Season تعداد زیادی از اونایی که فکر میکنن صدا دارن میرن تست میدن بعدش کلیشون حذف میشن.بعد ۱۴۷تا قبول میشن که بلیط طلایی هالیوود رو میگیرند(تو آکادمی برگه طلایی میدن). که اونام یه مقداریشون حذف میشن و ۱۰۷ تا میمونن.دوباره اجرا میکنن و از بینشون ۳۶ تا انتخاب میشن و بعدشم ۱۰ تا میمونن که خیلی بیشتر مشهور میشوند.

این برنامه هر هفته ۵شنبه و جمعه پخش میشه که شرکت کننده ها ۵ شنبه اجرا دارن داور ها نظرشونو در مورد اجرا میگن و تا فرداش مردم میتونن از طریق line های American Idol به اجرا ها رای بدن.بعدش فرداش یه نفر از شرکت کننده ها حذف میشه.واز اون جایی که جمعه ها وقت زیاد میارن یک یا چند تا خواننده هم دعوت میکنند.اینقدر هفته به هفته حذف میشن تا اینکه ۲ نفر آخر میمونن که این دو تا خیلی معروف میشن. بعدش نوبت به فاینال میرسه.۵شنبه ی هفته ی آخر دو نفر باقیمونده هر کدوم ۳تا آهنگ اجرا میکنن که یکیشو خودشون انتخاب کردن یکیشو یکی از داورا پیشنهاد کرده و یکیشو هم برای اینکه اگه برنده شدن توی آلبومشون بزارن.دوباره تا فرداش مردم میتونن رای بدن و برنده رو انتخاب کنن.فرداش همه ی شرکت کننده های اصلی(۸ تایی که حذف شده بودن) میان و با دو نفر باقیمونده و با کلی از خواننده های معروف اهنگای اونا رو اجرا میکنند.

اما در اکادمی گوگوش،داوطلبان شرکت در برنامه آکادمی موسیقی گوگوش پس از نام‌نویسی اینترنتی در سایت این شبکه تلویزیونی، بایستی ویدئوهای تولید شده از سوی خودشان را برای تلویزیون من و تو ۱ بفرستند. همه ویدئوها توسط هیأت داوری دیده و در پایان هشت داوطلب به لندن فراخوانده می‌شوند. به گفتهٔ دست‌اندرکاران برنامه، داوطلبان زیر نظر گوگوش و همکارانش که آهنگ‌ساز، ترانه‌سرا یا تنظیم‌کننده هستند، فنون خوانندگی را یاد می‌گیرند. همه این قسمت‌ها پیش‌تولید می‌شوند و سپس داوطلبان برای یک ماه به کشورهای خود باز می‌گردند.

برای شرکت در این برنامه محدودیتی وجود ندارد. به گفتهٔ رها اعتمادی، در کنار داوطلبانی که از کشورهای اروپایی یا آمریکا برای شرکت در این برنامه نام نویسی کرده‌اند، تاکنون چندین درخواست نیز از ایران فرستاده شده است. وقفهٔ یک ماهه در برنامه و بازگشت هشت داوطلب به کشورهایشان، که شاید ایران نیز جزو آنها باشد، تا مدت‌ها مشغلهٔ ذهنی سازندگان بوده است.

در این مسابقه هیأت داوری نظر روشنی در باره داوطلبان نمی‌دهد و تنها مردم خواهند بود که در طی چندین هفته‌ای که بیننده این برنامه‌های پیش‌تولید شده بوده‌اند با داوطلبان و نقاط قوت و ضعف آنها به خوبی آشنا می‌شوند. داوطلبان پس از نزدیک به یک ماه بار دیگر به لندن خواهند آمد و این بار پس از هر برنامه خط‌های تلفن به روی بینندگان باز خواهد شد تا سرانجام آنها با رأی‌های تلفنی خود، برنده را مشخص می‌کنند.

خوب حالا شما کاربران عزیز نظر بدهید این برنامه آکادمی ، ایده چه کسی بوده است ؟ آیا سیستم نظر سنجی ها  و رای گیری ها دقیق است ؟؟ چرا آکادمی در فصل سوم خودش باید محبوبیتش را از بین بینندگان از دست بدهد ؟  چرا آمریکن ایدل ده فصل موفق را سپری کرده است و هیچ گونه شک و شبهه ای بوجود نیامده است اما در آکادمی گوگوش امسال حاشیه ها و دروغپردازی های شبکه من و تو بسیار چشمگیر بود ؟؟؟ چرا هیچ پیشینه در اینترنت برای ارمیا(برنده آکادمی امسال) وجود ندراد ( با سرچ نام ارمیا هیچگونه عکسی از قبل از آکادمی و دوران کودکی او پیدا نخواهید کرد )اما تمام شرکت کنندگان سابقه و پیشینه ای مختلف در نت دارند ؟ چرا امیر حسین دیشب بین حضار نبود و در استیج ظاهر نشد آ؟؟آیا غیبتش مبنی بر ایجاد تقلب در آکادمی است ؟؟ حضور شهرام شپره در آکادمی  چه منفعتی داشت  ؟ ا هداف پنهان سازندگان این برنامه چیست ؟

(لطفا فقط نظر شخصی خودتونو بدید)

نظرات 1 + ارسال نظر
آزاده پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:19 ق.ظ http://www.rahazade67.blogfa.com

سلام من متن در این مورد تو وبم گذاشتم به نام برنده ی واقعی .
از نظر من اینا همش ترویج یک چیز است اسلام لیبرال یا اسلام آمریکایی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد