تداوم روند کاهش دما در سواحل شمالی کشور

از بعد از ظهر آسمان استان های آذربایجان های شرقی و غربی ،‌اردبیل،‌زنجان،گیلان،‌قزوین، البرز، تهران ،‌مازندران و گلستان و با تاخیر آسمان استان های سمنان، خراسان شمالی و رضوی شاهد افزایش رشد ابر و بارندگی پراکنده خواهند بود.

 اصغری تصریح کرد: در سایر نقاط کشور وزش باد پدیده غالب است ضمن آنکه در ارتفاعات کرمان، شمال استان هرمزگان و شرق فارس امروز احتمال بارندگی پراکنده وجود دارد.
 
این کارشناس هوا شناسی در خصوص آخرین تغییرات دمایی تهران گفت: در تهران و سایر نقاط کشور تغییرات دمایی امروز بین 10 تا 20 درجه است و در خصوص سایر نقاط کشور همان طور که گفته شد تداوم روند کاهش دما منتهی با سرعت کند همچنان ادامه دارد ضمن آنکه برای خلیج فارس امروز شاهد پدیده غبار هستیم .

بر همین اساس سازمان هواشناسی نیز در گزارشی اعلام کرد: نقشه های پیش یابی نشان می دهد طی روزهای شنبه ، یکشنبه و دوشنبه هفته جاری آسمان کشور به ترتیب با بارش پراکنده ، وزش باد و در آخر جوی آرام خواهد داشت .

بر اساس این گزارش پاره ای از مناطق سواحل شمال کشور ، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور با افزایش ابر مواجه است ، وزش باد و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و کاهش دما برای این روز پیش بینی شده و علاوه برآن طی روز شنبه دریای خزر مواج است .

همچنین روزیکشنبه هفته جاری (فردا) در برخی نواحی نیمه شرقی وزش باد و افزایش ابر رخ خواهد داد و برای روز دوشنبه در اغلب نقاط کشور جو آرامی خواهیم داشت .

بر اساس این گزارش آسمان تهران روز شنبه کمی ابری در ارتفاعات افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و گاهی باد مورد انتظار است .

تهرانی ها در روز یازدهم فروردین آسمانی صاف و در پاره ای از نقاط غبار صبحگاهی را شاهد خواهند بود .

از سوی دیگر استانهای شمالی کشور گیلان و مازندران برای روزهای شنبه و یکشنبه وضعیت جوی مشابهی دارند و استان گلستان تاحدودی متفاوت پیش بینی شده است .

آسمان استانهای گیلان و مازندران در روز شنبه کمی ابری در ارتفاعات افزایش ابر خواهند داشت و روز یکشنبه هوایی صاف در این دو استان مورد انتظار است .

استان گلستان نیز روز شنبه کمی ابری تا نیمه ابری و با بارش پراکنده ،گاهی وزش باد دارد و روز یکشنبه نیز کمی ابری گاهی وزش باد پیش بینی شده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد